top of page

Διάκριση του σχολείου μας στον 10ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης




Τη σχολική χρονιά 2022 -2023 πραγματοποιήθηκε με τους μαθητές/τριες της Α΄ Δημοτικού στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής, ένα Πρόγραμμα μετάβασης και ομαλής ένταξής τους στην νέα πραγματικότητα που λέγεται Δημοτικό σχολείο. Το Πρόγραμμα υλοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό Πληροφορικής του σχολείου μας, κυρία Ζώρζου Ζαχαρούλα και την Κοινωνική Λειτουργό του σχολείου μας, κυρία Ψαρουδάκη Σοφία. Στόχος του Προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες να υιοθετήσουν τρόπους συνδιαλλαγής που θα χαρακτηρίζονται από ευγένεια, σεβασμό και καλοσύνη.


Το υλικό για τη διαμόρφωση των διδακτικών σεναρίων βασίστηκε στην πλατφόρμα saferinternet4kids και από το εκπαιδευτικό υλικό «Γίνε ο Ήρωας του Διαδικτύου». Συγκεκριμένα, τροποποιήθηκε η τέταρτη ενότητα με τίτλο «Η Κουλ συμπεριφορά είναι καλή συμπεριφορά. Μαθαίνουμε και εξασκούμε τη δύναμη της καλοσύνης στο διαδίκτυο». Μέσω των μαθημάτων της τέταρτης ενότητας διδάσκονται οι έννοιες της ενσυναίσθησης, της καλοσύνης, της ευγένειας και της κριτικής σκέψης. Τα μαθήματα περιλαμβάνουν δραστηριότητες και φύλλα εργασίας αναφορικά με τα παρακάτω πεδία:


α) Μάθημα 1.1 Να παρατηρείς τα συναισθήματα

β) Μάθημα 1.2  Να εξασκείσαι στην ενσυναίσθηση

γ) Μάθημα 2.1 Η καρτέλα της καλοσύνης σου

δ) Μάθημα 2.2 Τρόποι να δείξεις την καλοσύνη σου

ε) Μάθημα 3 Απλά, πες το ευγενικά

στ) Μάθημα 4 Πρόσεχε τον τόνο της φωνής σου

ζ) Μάθημα 5 Πώς μπορούν οι λέξεις να αλλάξουν μια εικόνα.

 

Ως τελικό έργο δημιουργήθηκαν στην εκπαιδευτική πλατφόρμα KAHOOΤ δύο ψηφιακά παιχνίδια με τίτλο «Τι φαίνεται στην εικόνα;» και «Ευγένεια ή Αγένεια;». Στόχος της δημιουργίας των ψηφιακών παιχνιδιών είναι οι μαθητές/τριες να μαθαίνουν να διακρίνουν τον ευγενικό τρόπο επικοινωνίας από τον αγενή, σε κάθε συνθήκη της καθημερινής ζωής τους. Στο 1ο παιχνίδι υπάρχουν 13 εικόνες που δείχνουν ήρωες σε «παράξενες» καταστάσεις και οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν τα συναισθήματα που κυριαρχούν στην κάθε κατάσταση. Στο 2ο παιχνίδι παρουσιάζονται 19 μικρά βίντεο κοινωνικών καταστάσεων και τα παιδιά καλούνται να κρίνουν εάν η εκάστοτε κατάσταση χαρακτηρίζεται από Ευγένεια ή Αγένεια. Μετά από κάθε επιλογή των παιδιών γίνεται σχετική συζήτηση στην τάξη ώστε να αναλύσουμε την κάθε περίπτωση.



 

Η δημιουργία του ψηφιακού παιχνιδιού, ως project, παρουσιάστηκε στο 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».

 

Το Kahoot παιχνίδι «Ευγένεια ή Αγένεια» συμμετείχε, επίσης, με επιτυχία στον 10ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης με θέμα "Δημιουργώντας τα δικά μας παιχνίδια". Στην ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, βραβεύτηκε στην κατηγορία των ψηφιακών παιχνιδιών Δημοτικού.

 

Τα παιχνίδια είναι ανοικτά (public) και μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν όλοι όσοι έχουν λογαριασμό στο kahoot. Η φράση κλειδί για την αναζήτησή τους είναι «Ευγένεια ή Αγένεια» και οι τα link είναι:

 




bottom of page